Datum

2000-03-30

Snöbullen

Thomas, Bosse

L-P (fick tvillingar) och Tommy (var på kusinbröllop) var inte med.
Bussen gick kl 16 från Ullevi. När jag klev på trodde jag att jag hamnat på en PRO-resa. Alla var minst 35+. Reseledaren hade reserverat 8 platser för punschklubben längst bak i bussen. Det visade sig att Thomas kände reseledaren och hade bett honom reservera platserna. En Jägermeister gick åt på uppresan vilket måste anses som väldigt!! lite. Vi åt lite mat i Skee. Bussen anände till Hemsedal kl 00.05. Vi hade bokat en stuga 100 m fråb Stavkroa i Hemsedal apartments. 10 bäddar, varav 6st på ett loft. 2 st dusch o toalett. Efter inackorderingen och en nattmacka så slocknade vi snabbt.

Fredagen inleddes med strålande solsken, lite folk i backen och välpreparerade backar. Det var väldigt lite snö off-pist. Några av oss hyrde carvingskidor. En ny värld öppnade sig!!! Eller som Magnus sa: -"Pistskidåkningen har fått en ny dimension" Lunch i stugan. Efter lunchen så körde vi storslalomsvängar i backen i 60-70 km i timmen. Vilken känsla!!! En av mina absolut bästa skiddagar. Afterski kl 15.30. Inget speciellt ös. Vi hängde på ner till Hemsedal för att kolla om det var bättre på Garaget men det var lika illa där. Sedan fixade Thomas o Bosse middag som bestod av Gulaschsoppa. Fredagskvällen var tämligen lugn.

Lördagens väder var mulet och lite blåsigt. Mycket mer folk i backarna. En av de 2 stora liftarna i dalen var sönder.Vi åkte skidor hela dagen och avslutade skiddagen på Stavkroa. Nu var det lite mer folk i baren. (Idioten til diskjockey spelade dunka-dunka musik trots att större delen av publiken var 30+) Efter upptankning i baren så gick vi hem för allmän uppfräschning. Jag ringde o bokade en 3-rätters meny på Skogstads hotell. Vi tog en en taxi kl 20 och tömde den sista Jägern utanför hotellet. Väl inne på hotellet blev vi serverade Skagentoast till förrätt, oxfilé till varmrätt och en sorbetglass till efterrätt. Magnus R tog en lite tupplur under maten. Vi diskuterade om vi skulle skjutsa hem honom men det visade sig onödigt. När vi ätit färdigt så vaknade han till liv och var klarvaken och kopplade på radarn. Vi förflyttade oss ner till diskot. (Här var det återigen en ny idiot til diskjockey som spelade dunka-dunka musik trots att större delen av publiken var 30+). Vid halvtvå hade de vi fått nog av eländet så vi förflyttade oss tillbaka till Stavkroa. Sen var det läggdags när Stavkroa stängde vid 3-tiden.

Söndagsmorgonen var tämligen seg och snöig så några stannade kvar i stugan. Jag o Magnus R åkte 2 åk. Jag åkte på mina gamla skidor och det var en katastrof (så därför har jag köpt nya carvingskidor idag!!). Vi städade stugan och lämnade den vid 15. Vid 24-tiden var bussen åter i Göteborg.

Utgifter:

-----------------

31.000 kr

Att komma ihåg:
Nästa gång skall vi bo på Tinde apartments.

Punschklubbens officiella skidlandslag.

Bosse byter ut sina pjäxor. Den norske skiduthyraren vägrade hyra ut några skidor till Bosse om han inte bytte ut sina pjäxor.

Go gubbe.

3 st hulkar.

Okänd hulk!

Världsproblem löses!

Oppositionen.

En inte alltför ovanlig syn!!